Paradis

Nu har vi precis lamnat paradiset for att aka tillbaka till KL och shoppa. Sen aker vi hem, om vu kommer hem.. :S
Ska skriva mer nar jag kommer hem!

Welcome to the jungle!

Idag har vi varit pa djungelaventyr, jag, Frida och 'Lias'. Han kom och plockade upp oss vid hotellet 8.45, sen bar det av. Fantastiska vyer over teodlingarna. Har nog inte sett nat vackrare!
Sen upp pa CH's hogsta berg.. Utsikten var fin vill jag lova.. Sedan lite djungel-trekking! Hur coolt som helst! Sen tefabrik och kopte lite te, Butterfly-farm med fjarilar, insekter, ormar. odlor: you name it! Och tillsist jordgubbsfarm! Dar kakade vi glass med jordgubbar och kopte pa oss tre paket! Mumma!

Nu har vi fixat biljetter till KL, som ska fora oss vidare till Tioman Islands! Sol och bad- here we come!

Nu blir det kak!

CH

Just nu befinner vi oss i Cameron Highlands och det ar GRONT!

I KL hann vi med Bird Park och Aquarium, coolt var det!
Vi lamnade Kl torsdag kvall med buss mot Kuala Perlis.. Resan tog 7 timmar och val framme var det dags for farja i 1 timme... Men tillsist var vi framme pa Langkawi!
Laaanga vita strander och palmer, sjukt! Blev bad och sol(branna). Akte pa Island hopping och matade ornar och blev jagade av apor!! Sjukt laskiga..
Massa god mat och dricka, och lite massage!

I forrgar ordnade vi busspaket och igar blev vi upplockade utanfor AB Motel (skabb) och blev korda till farjan: farja och sen buss(som skulle ta 4 timmar, men tog 7..) och vi hamnade i ett laskigt Ipoh...:S bodde i ett creepy omrade.  Men lyckades tillsist fixa buss (som skulle ta 40 min, men tog 3 timmar) till Cameron Highlands! Och har ar vi! :)
Vart att tillagga: det har gatt en vecka och Frida har redan smakat pa fisk. Nar vi kommer hem ska Frida vara en fiskatare! I can make it happen! :)

Nog for nu! Vi hors!

KL

Just nu befinner vi oss i KL, men om en knapp timme tar vi nattbussen till Langkawi och paradiset! :)
Har ar klockan 22.10 och det har varit ca 36 grader.. Svettigt vill jag lova. Jag har inte med mig nagon kamerasladd sa tyvarr blir det inga bilder under tiden jag ar bort.. :(

Idag har vi hunnit med att bli botfallda, tittat pa faglar, fiskar, kopcenter med 14 vaningar och bergodalbanor i. Och sa har jag druckit min forsta ol! Gott!
Vi hors!

Glad Påsk!

Jag borde städa, jag borde packa, jag borde städa och tvätta min bil.. Orka!
Jag vill ju bara ligga och slappa.. :) Men det får jag snart göra! :) 3 veckors slapping!
Sen blir det middag hos Martins föräldrar och sen party hos Nelson! :) yeeey
Påsk-Puss

Lady

Fuskbygge..

Idag har jag jobbat. Sen har jag bara slappat. När Martin kom blev det lite tjöt i köket och en promenix. Nu har vi tittat på Drömmen om Italien, det var lite mysigt.. Men vilka intriger! :O
Nu blir det dusch och Fuskbyggarna på tv 4. Jobb i morgon 7.30-16 sen är jag fanimig ledig i över 3 veckor! :)
Nu ska jag pillra i ordning lite mer illustrationer och göra foldern helt färdig!

Illustrationer

Förutom att jag har blivit färdig med arbetsprovet (bortsett den slutgiltiga utskriften). Så har jag lagat kanelköttfärs med champinjoner och majs-quinoa och ritat dessa två bilder i mitt 'på-prov' illustrator och med min nya älskade ritplatta jag fick av Martin i 1-års present!

Hemma..

..idag igen. Det onda i halsen är över nu, men är hemma idag för säkerhets skull. Men i morgon blir det på't igen!
Igår var jag och Carro inne en sväng i stan. jag fotade Centralstationen för mitt arbetsprov inför utbildningen jag söker. Ska göra en folder om ett stationshus.
Fick även handlat massa nödvändigheter inför resan på apoteket. 500 spänn! Men som sagt, nödvändigt!
Idag har jag varit ute med hunden på promenad och passade på att ta med Carros systemkamera. Här kommer lite bilder!
Ja, jag har försökt. Får inte bilderna att stå. Och ja, de är rättvända i min dator!

1 vecka..

..kvar tills jag och Frida drar. :) Idag har jag vart hemma från jobbet, lite ont i halsen, vill verkligen inte bli sjuk innan resan! Nu ska jag rasta hunden sen ska jag klämma i mig en vitlök för att slippa förkyldning! Skriver mer sen!

Stress

Just nu har jag det lite stressigt, träning, arbetsprov, förberedelser inför resa! Därför kanske det inte blir jättemycket bloggning nu, men jag ska försöka skriva när jag har tid! Och självklart lite uppdateringar från Malaysia! hihi
Idag var det innebandyträning och i helgen blir det en del innebandy, såklart! Herrmatch på lördag och b-lagsmatch på söndag! Innan matchen på lördag blir det antagligen lite Allum med syrran, Elina, Kajsa och Guss! :) Nu ska jag duscha och lägga mig! Ledig i morgon! Gött!

Nedräkning

Nu är det bara 20 dagar kvar tills jag och Frida åker till Malaysia! Vi kommer att vara där i tre veckor, men inte på samma ställe.. Det blir Kuala Lumpur, Cameron highlands, Tioman Island m.m Imorgon ska jag och FRida ha ett litet 'möte' och prata igenom resan! :)
Det ska bli så underbart! Men först ska jag jobba klart och göra ett arbetsprov för utbildningen jag har sökt till hösten!
NU ska jag städa mitt rum!

Japp, ett försök till!

Jag gör ett försök till med bloggen!
Mjukstartar med bilder från förrförra helgen, då det var fest med innebandybrudarna! Alltid fullt ös! :)
Imorgon slutar jag tidigt, så då kanske det blir två inlägg!

?

Ska man kanske ge sig på att börja blogga igen?

Jobb

Jag jobbar en del, så hinner inte riktigt med bloggen. Konstigt att jag gör nystart på nystart, men lyckas aldrig hålla ett bra blogginläggsintervall.. Ska försöka skriva nåt vettigt i morgon!